zaterdag 20 juni 2009

» Twee bronzen kinderen op stoel met poesje (€ 130)

dit is een kompleet set van twee kinderen op stoel met poes, deze horen tesamen 23 cm hoog en getekend +de zegel van echtheid.
Patrick
meer info


» Bronzen jongen die een sigaretje rookt (€ 45)

bronzen jongen die een sigaretje rookt. getekend +zegel.21 cm hoog
Patrick
meer info


» Authenthieke biertap met porcelein (bieden)

Dit is een authentieke biertap afgewerkt met koper en beschilderd porcelein met jacht tafereel.Voor meer info 0474/742402.zelf afhalen.henri
Henri
meer info


» Bronzen beeld Erotische Jonge Vrouw Art Deco. (€ 195)

Bronzen beeld Erotische Jonge Vrouw Art Deco. Zwaar Bronzen beeld. Op groen marmeren voet. Afmetingen: Hoogte 35cm Diepte: 13 cm Breedte: 16 cm Kijk bij mijn andere advertenties voor meer bronzen beelden. Een serieus bod wordt altijd gewaardeerd. Mail of bel gerust voor een bezichtiging of meer foto\'s (Eventuele verpak-, verzendkosten en -risico zijn voor de koper)
Ludo Bax
meer info


» Zeer oud snijwerk (bieden)

boer met kar en paard en twee werkende vrouwen de ene met sprokkelhout en de andere met vlas of strohalmen in masieve eik uit gesneden.
Robert
meer info


» Indonesische beelden in uitgesneden hout (€ 950)

Grote beelden, zelf laten overkomen uit Bali Met de hand uitgesneden hout Ongeveer 1m60 Groot
Gerda
meer info


» 2 prachtige beelden van geert kunen (n.o.t.k.)

aangeboden: 2 prachtige kinder beelden van GEERT KUNEN jongen hoogte ca 52cm meisje hoogte ca 48cm in perfecte staat gesigneerd! doe een redelijk bod en u mag ze op komen halen
Stefan
meer info


» Boch Fleur de sax : prachtig kaststel (€ 70)

Prachtige bonbonniere van Boch fleur de saxe in onberispelijke staat Bezoek ook eens onze winkel met onze andere artikelen, zeker de moeite waard Onze prijzen zijn richtprijzen en we staan open voor elk aannemelijk bod Aangeboden goederen kunnen altijd aan huis geleverd worden tegen een zeer gunstig tarief, vraag ernaar! Even bellen of sms-en bij interesse voor een bepaald artikel is altijd beter, want emails blijken niet altijd toe te komen : 0486 85 07 01 Funbieders gelieve zich te onthouden!!
't Limburgs snuffelhoekje
meer info


» Ebben houten art-deco beeld worstelende negers (€ 65)

mooi beeld gewicht 3kg 500 ouderdomsbarst in voet maar niet storend
Van de velde rik
meer info


» Zuid-Afrikaans houtsculptuur (n.o.t.k.)

Mooi Zuid-Afrikaans houtsculptuur (wortelhout) afmetingen: Hoogte: 100cm Breedte: 100cm gelieve enkel te bellen naar 0477/20.68.28
Hof t'Yshoute
meer info


» 2 gezichten in hout (bieden)

een duo van 2 gezichten met de hand gesneden en handtekening van de kunstenaar onderaan gevonden bij opkuising van sterfgeval
Lycke stefaan
meer info


» Godin Nefertete Egypte (€ 35)

Prachtige buste van godin Nefertete . Meer dan vijftien jaar lang was Nefertete de meest invloedrijke vrouw van Egypte. Door haar volk werd ze als een godin vereerd, ze regeerde aan de zijde van Amenophis IV, heerser uit de 18de dynastie van het Nieuwe Rijk, die de naam \'Achnaton\' aannam toen hij rond 1353 v. Chr. de troon besteeg. Vervaardigd uit massief marmer en voet uit teracotta. Afmetingen 8/8/15cm Staat : prima Verzending inbegrepen
Guy
meer info


» Egyptisch paar (n.o.t.k.)

2 egyptische (?) hoofden (man - vrouw) in terracotta 1 met marmeren voet, de ander zonder
Diana
meer info


» Beeld in PowerTex van innig dansend koppel (€ 110)

Beeld in PowerTex van innig dansend koppel Dit uitmuntende dansen koppel staalt heel hartstochtelijk ‘hun samenzijn’ uit! Het stel geniet vurig van hun ‘zijn’ als koppel. Deze sculptuur is uitstuitend gemaakt met PowerTex. De grootste breedte is 24 cm en de totale hoogte is 42 cm. Dit beeldje is gesigneerd door de maker!
Saskia Samyn
meer info


» Beeld: PowerTex-werkje van dansend koppel (€ 110)

Beeld: PowerTex-werkje van dansend koppel Dit uitgetogen dansen koppel is tot ‘echt leven’ gekomen dankzij een PowerTex opbouw! De afmeting van de breedte is 16 cm en de totale hoogte bedraagt 30 cm. Het beeldje is gesigneerd door de maker! maker!
Saskia Samyn
meer info


Anne Ausloos


The path my work takes is set by my wish to explore in a poetic manner the intrinsic values of the material that creates landscapes: clay. I work with commercial clay as well as with the base material (clay, earth, dirt), which I collect for studio experiments or use on site.I am motivated to visualize the forces, transformation processes, and organization of clay by exposing it to water, heat, air, light and/or gravitation. Physics and chemistry play leading parts in my work process. In the project ‘Transition’ (1988/1989), for instance, I aimed at visualizing the quintessence of the ceramic process, the transformation of clay into stone.Most times, my projects do not culminate in objects but in temporary, sometimes transitory, pieces. Transcience was a an elementary aspect of the project ‘Suspension’ (1998/1999).


The dance of the clay sphere in the water basin and the sound of its disintegration were registered on camera.Interval of time also figures importantly in my projects. Time defines and transforms my attitude (viewpoint, acts, and experiences) during the inception. Surprisingly my observation is intensified by the often exasperating slowness of the project’s progress. It may take months before a significant change becomes noticeable. By then, the process’s rationale may have taken a backseat. This allows me to discover the visual possibilities of the work as is, and not as I had hoped or expected it to be. Finding what I did not seek created some of the key projects in my work.Over time, since 1977, I executed projects in Belgium, the Netherlands, and Finland. Yet in the fall of 2005, I discovered the high desert of New Mexico in the American Southwest. It was there that I with my Dutch colleagues Jeroen van Westen (eco-artist) and Gerco de Ruijter (kite-photographer) worked on the project ‘Cross References’. This project made me more aware of the necessity to let go premeditated ideas and concepts.


The different works I executed in my studio at the Santa Fe Art Institute as well as in situ were all directed by the circumstances I found on location. My goal became to have a minimum of interventions lead to a maximum of visual results, and to apply erasable interventions only. Thus details in the landscape and in the studio became main issues.The projects I do now are all born from processes. They are not ‘made’. It is my task to create, or provoke, those circumstances in which visualizations fall to me spontaneously. Working in the high desert has given me a strong feeling of freedom. No longer am I tied to specific locations, not even to the desert. Practically every location, whether inside or out in the open, is potent enough to become intense and start a process.I experience my knowledge of matter, collected over thirty years of working as an artist, as essential for the continuation of my ‘research’. The interaction of clay with minimal details in the landscape such as flow patterns, or subsoil minerals such as salt, make every landscape fit to be a location. Any information about the geological history of the landscapes is knowledge I keep in stock, for it is not my goal to recognize what I know or could know.


Land Art creators like Michael Heizer and Robert Smithson have inspired me intellectually, but not by their modes of operation – I see the might of bulldozers as too invasive. I find more inspiration in the anti-heroic work of artists like the Weinbergers, for they use base materials such as weeds. "Taking care of big and small, but especially all things tiny, unimportant, modest, inconspicious, becomes art" (Dieter Roelstraete in ‘Lois & Franziska Weinberger’).My work’s raison d’être is my attitude. This attitude of gathering knowledge, establishing viewpoints, setting into action, taking care, making observations, and noticing discoveries, is my foremost creative strength.

Clif Ardi


De Latijns-Amerikaanse traditie die overvloed en schoonheid met elkaar verbindt, is vandaag nog altijd erg actueel. In een recent verleden verbleef de artiste, Clif Ardi, Cécile Hardy in het ware leven, in Nicaragua, waar ze de ceramiste Rosi Lopez ontmoette. Daar stelde zich haar op de hoogte van deze kunstuiting, en dit in een totaal verschillende culturele context.Ze heeft een wereld gecreëerd niet gekenmerkt door magere godheden, maar bewoond door voluptueuse vrouwen, met volle dijen, die zich nonchalant overgeven aan reflecties over hun onmogelijke levens. De artiste beperkt zich niet enkel tot haar natuurlijk talent, maar koestert een grote oprechtheid. Ze doet geen toegeving aan mode-verschijnselen noch aan gezichtsbegoochelingen; ze laat zich niet verleiden door een “snelweg naar succes”.


Haar doorgedreven studie van een inheems volk met een eigen culturele en kleurrijke expressie, heeft Clif Ardi verrijkt en wordt in haar kunstwerken uitgestraald.En vandaag, zoveel jaren later, valt de kunsternares erkenning ten deel.


Clif Ardi toont niet alleen vormen, zij doet ze leven. Vandaar bepaalde deformaties, niet altijd naïef, demonstratief virtuoos, vertrouwd met de vrouw als moederfiguur, soms anoniem, afwezig, massief, volumineus, moederlijk genereus, beschermend en moedig. De esthetiek van haar unieke personages is duidelijk geïnspireerd door de Pre-Columbiaanse vormen en figuren; symbolen van voorspoed en welvaart.Ardi wil verwonderen en verrassen met composities die ingekleurd zijn met volkse populariteit, droom en realiteit, vandaar de vervreemde aantrekkingskracht die zij uitoefent. Zij bevrijdt haar kunst uit het getto van het classicisme om de ruimte in te palmen met werk dat vrij is van stereotiepes.Het werk dat ze vandaag voorstelt, zindert. Haar boeiend parcours heeft uiteindelijk geleid tot een rijpe kunstenares waarvan het universum onze aandacht meer dan verdient.

Mark Anckaert

Na vele jaren was er eindelijk tijd om de andere passie, beeldhouwen, grondiger aan bod te laten komen.
De academie voor beeldende kunst in Anderlecht kreeg, in september 1997, de voorkeur en dit tot en met het voltooien van de specialistiegraad in juni 2006.
Dank zij de tentoonstellingen en wedstrijden wordt langzaam maar zeker de buitenwereld vertrouwd met zowel de figuratieve en abstracte beelden in verscheidene materialen.
Een overzicht hiervan kan U terugvinden op volgende link “mijn blog”.

http://markanckaertwebblog.blogspot.com/

MARC AERTS

MARC IS BEELDHOUWER EN KERAMIST. HIJ WERKT IN VERSCHILLENDE MATERIALEN, AL DAN NIET GECOMBINEERD.

Hij gebruikt verschillende materialen en technieken, exclusief of gecombineerd. Door zijn werken, figuratief van opzet, in meerdere of mindere mate te abstraheren, geeft hij ze meer diepgang, zeggingskracht en symboliek. De natuur is een onuitputtelijke inspiratiebron, oneindig divers in haar stereotiepe zowel als in haar uitzonderlijke uitingen : expressieve bergsilhouetten en wolkenmassa’s, het spel van deining en golfslag, van de wind in de kruin van een wanstaltige boom, van de zon op een kei of rotspartij, …het wordt opgeslagen en zal zich doen gelden, als de tijd daartoe rijp is.Objecten, ‘juttend’ langs de boorden van Drôme en Roubion verzameld, liggen vaak aan de basis van nieuw werk en/of worden erin geïntegreerd.

http://www.marcaerts.be/

Belgische Beeldhouwers (A)

Aerts Marc
Website

Anckaert Mark
Website

Andrien Mady
website

Ardi Clif
Website

Ausloos Anne
Website

Beeldhouwer Paul Dekker

Beeldhouwer-ontwerper Paul Dekker
Ruisstraat 1139140 Tielrode (Temse)
tel/fax: 03/771 57 02

Beeldhouwen is een discipline met een enorm spectrum aan mogelijkheden wat technieken betreft: steenhouwen, smeden, koperslagen, keramiek, houtsnijden, brons gieten en modeleren. Maar ook in het gebruik van materialen en hun onderlinge combinaties is er een enorme keuze: diverse soorten natuursteen, hout, metaal, keramiek, kunststof, maar ook vormen die in de natuur of uit de industrie zijn ontstaan, zijn soms rechtstreeks bruikbaar bij het maken van beelden, assemblages en installaties.

Vanuit de ervaring die ik opdoe bij het experimenteren en zoeken naar vormen, materialen en kleuren om uitdrukking te geven in mijn beelden, ontstaat ook de mogelijkheid om me in te leven in een grote diversiteit van opdrachten, zoals: het uitvoeren van originele grafmonumenten, restauratie van ornament en beeldhouwwerk, maken van monumentaal beeldhouwwerk voor openbare plaatsen en bedrijven, 3 D reclame, letterkappen en architecturale ontwerpen. Voorbeelden hiervan kan u bekijken op de site, wenst u informatie aangaande een opdracht, de prijs van een beeldhouwwerk, een afspraak of iets anders, dan kan dat via het contactformulier